ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ

Χ.Α. ΧΩΜΕΝΊΔΗΣ, «Ο ΦΟΊΝΙΚΑΣ»

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΤΆΚΗ, ΑΘΉΝΑ 2018 Να μιλήσουμε για τον «Φοίνικα»… Είναι άραγε αυτό τόσο εύκολο ή ανώδυνο; Ο «Φοίνικας» είναι ένα ταξίδι στον χρόνο, με εικόνες, γεύσεις και μυρωδιές, με γροθιές στο στομάχι και με χαμόγελα γεμάτα νοσταλγία. Ποιος θα μείνει ασυγκίνητος από τον «Φοίνικα»; Κύριος πρωταγωνιστής ο Πάρης. Ένας γοητευτικός[…]

Διαβάστε Περισσότερα »

OSHO: ΔΟΥΛΕΙΆ ΧΩΡΊΣ ΣΤΡΕΣ

ΦΑΚΕΛΟΣ: ΧΑΛΑΡΩΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΑ Αντιστέκομαι στη χαλάρωση, γιατί το να είμαι χαλαρός σημαίνει να είμαι άχρηστος και τεμπέλης. Η οικογένειά μου θα προτιμούσε να αρρωστήσει παρά να εγκαταλείψει αυτό που ονομάζει δύναμη, θεωρώντας ότι το να είσαι απασχολημένος και φουριόζος σημαίνει επιτυχία. Μπορείς σε παρακαλώ να εξηγήσεις τι ακριβώς είναι[…]

Διαβάστε Περισσότερα »

ΝΊΚΟΣ ΦΑΡΟΎΠΟΣ, « ΈΓΚΛΗΜΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΊΠΑΡΟ»

ΕΚΔΌΣΕΙΣ ΚΈΔΡΟΣ, ΑΘΉΝΑ 2015 Ο αστυνόμος Ρούσος ετοιμάζεται για διακοπές. Μετά από πολλά χρόνια συνεχούς δουλειάς, φτάνει στην Αντίπαρο, τη γενέτειρά του για να ξεκουραστεί. Όμως λογαριάζει χωρίς τον ξενοδόχο. Ο μυστηριώδης φόνος του πάμπλουτου Κωνσταντίνου, τον καλεί προς εξιχνίαση. Ίσως όλα να έδειχναν πως θα ήταν μία εύκολη υπόθεση[…]

Διαβάστε Περισσότερα »

ΓΙΆΝΝΗΣ ΡΕΜΟΎΝΔΟΣ, «ΑΝΥΠΕΡΆΣΠΙΣΤΟΙ ΦΌΝΟΙ»

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ, ΑΘΗΝΑ 2014 Ο Γ. Ρεμούνδος με ιδιαίτερα ικανή πέννα, μας παρουσιάζει μια δυσάρεστη εικόνα της σύγχρονης Ελλάδας. Στο σκοτεινό αθηναϊκό περιθώριο, άνθρωποι φονεύονται χωρίς κανένας να τους υπερασπιστεί, ζωές πετάγονται στα σκουπίδια χωρίς δεύτερη σκέψη και ο καθένας προσπαθεί να επιβιώσει με οποιοδήποτε τρόπο και με οποιοδήποτε κόστος.[…]

Διαβάστε Περισσότερα »

ΚΩΣΤΑΣ ΚΡΟΜΜΥΔΑΣ, «ΟΥΡΑΝΌΕΣΣΑ»

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΌΠΤΡΑ, ΑΘΗΝΑ 2016 […] Μου έδειξε απέναντι τη Σαμοθράκη. Όπως και στον Όλυμπο, έτσι και εδώ, σύννεφα είχαν καθίσει πάνω από την κορυφή του Σάου, του βουνού που υπήρχε στο νησί. Λες και οι θεοί ύφαιναν τα σχέδιά τους κρυμμένοι στα σύννεφα, μακριά από τα μάτια των ανθρώπων. Δύο[…]

Διαβάστε Περισσότερα »

ΣΤΈΦΑΝ ΤΣΒΆΙΧ, «ΕΠΙΚΊΝΔΥΝΟΣ ΟΊΚΤΟΣ»

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΆΓΡΑ, ΑΘΉΝΑ 2012 Υπάρχουν όρια στη συμπόνια; Κι αν όντως υπάρχουν, μήπως αυτό στερεί τη γνησιότητα και τη δύναμη της ίδιας της συμπόνιας; Τελικά, πόσο πρέπει να συμπονάμε κάποιον; Με εντυπωσιακή μαεστρία ο Στ. Τσβάιχ μάς περιγράφει την περιπέτεια ενός νεαρού υπίλαρχου στο Σύνταγμα των Ουλάνων, ο οποίος ναι[…]

Διαβάστε Περισσότερα »

Γ.ΞΑΝΘΟΥΛΗΣ, «Ο ΧΆΡΤΙΝΟΣ ΣΕΠΤΈΜΒΡΗΣ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΆΣ ΜΑΣ»

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΟΠΤΡΑ, ΑΘΗΝΑ 2016 (ΠΡΩΤΗ ΕΚΔΟΣΗ, 1989) Μια όπερα στο κεφάλι του να παίζει ασταμάτητα. Ποιανού; Ενός πατέρα που έχασε την κόρη του στα δύο της χρόνια. Ποια κόρη; Εκείνη που έκανε με τη γυναίκα που αγάπησε όταν ακόμα πήγαινε στο δημοτικό. Ποια γυναίκα; Την παιδική φίλη. Την εφηβική σύντροφο.[…]

Διαβάστε Περισσότερα »

ΚΆΡΜΑ: ΚΆΘΕ ΠΡΆΞΗ ΣΟΥ ΈΧΕΙ ΑΝΤΊΚΤΥΠΟ

ΦΑΚΕΛΟΣ: ΚΑΦΈΣ ΜΕ ΤΟΝ ΒΟΎΔΑ ΚΆΡΜΑ: ΚΆΘΕ ΠΡΆΞΗ ΣΟΥ ΈΧΕΙ ΑΝΤΊΚΤΥΠΟ Το κάρμα είναι ο φυσικός νόμος της ηθικής αιτιότητας ο οποίος λέει: Ό,τι σπείρεις, θα θερίσεις. Σε γενικές γραμμές, η θετική πράξη οδηγεί στη χαρά, ενώ η αρνητική στον πόνο. Όμως, όποιος έκανε κάτι κακό μια φορά θεωρείται κακός[…]

Διαβάστε Περισσότερα »

WΟΟDEN ART IN THE 90’s

Σιφονιέρα. Με σκαλιστά πόδια που ‘χουν ανασηκωμένες άκρες, σαν ψηλομύτες κόρες αριστοκρατικών οικογενειών. Η κορνίζα από πάνω έχει διπλή γραμμή και σχηματίζει ένα σκαλάκι που γεμίζει συχνά σκόνη. Για να το καθαρίσεις πρέπει να βάλεις στο ξεσκονόρουχο το νύχι του αντίχειρα και να το γλιστρήσεις γύρω-γύρω στην κορνίζα. Στην πρώτη[…]

Διαβάστε Περισσότερα »

Η ΦΙΛΟΣΟΦΊΑ ΤΗΣ ΓΙΌΓΚΑ

Η γιόγκα θεωρείται ένα από τα έξι βασικά φιλοσοφικά συστήματα της Ινδίας. Πηγάζει από τις Βέδες, μία αρχαία συλλογή από σανσκριτικούς ιερούς ύμνους και ποιήματα, φιλοσοφικές εικασίες, πνευματικές διδαχές και τελετουργικές παραδόσεις ηλικίας τουλάχιστον 3.500 ετών. Οι αρχαίοι γιόγκις, οι ασκούμενοι στη γιόγκα, ήταν αναζητητές της αλήθειας. Εξερευνούσαν τη φύση[…]

Διαβάστε Περισσότερα »